Studenții din Anglia învăța deja despre matematică, știință și istorie dar sute de școli se pregătesc să extindă curriculumul tradițional cu un subiect nou: meditația.
Aproximativ 370 de școli din Anglia își vor instrui studenții să-și exerseze atenția, ca parte a unui studiu de îmbunătățire a sănătății mentale a tinerilor, a declarat luni guvernul britanic.
Ei vor lucra cu experti in domeniul sănătății mentale pentru a învăța tehnici de relaxare, exerciții de respiratie și alte metode pentru „a-i ajuta să-și controleze emoțiile”, se precizează într-un comunicat de presă oficial.
Scopul programului este de a studia ce abordări funcționează cel mai bine pentru tineri, într-o lume a schimbărilor rapide. Guvernul a afirmat că studiul, care se va desfasura până în 2021, este unul dintre cele mai mari de acest gen din lume.
„Ca societate, suntem mult mai deschisi față de sănătatea noastră mentală decât eram în trecut, dar lumea modernă a adus noi presiuni asupra copiilor”, a declarat secretarul de educație britanic Damian Hinds.
„Copiii vor fi introduși treptat în problematica legată de sănătatea mentală, bunăstare și fericire încă de la începutul școlii primare”.
Inițiativa vine la câteva luni după ce un sondaj comandat de Serviciul Național de Sănătate a descoperit că în Anglia unul din opt copii cu vârsta cuprinsă între 5 și 19 ani a suferit cel puțin o tulburare mentală la momentul evaluării, adică în 2017.
==========================
Curs Săptămânal
Qi Gong și Meditație
în fiecare joi, 18:00
==========================
Imran Hussain, directorul de politicii și campanii pentru organizația de caritate britanică „Acțiune pentru copii” a numit-o „criza de sănătate mentală a copiilor”.
„În fiecare zi, serviciile noastre directe văd copiii și adolescenții care se luptă să se adapteze unei lumi noi, moderne, lume ce devine din ce în ce mai complexă – luptând cu lucruri precum presiunea intensă la școală, agresiunea sau problemele din familie, toate acestea în timp ce sunt bombardați de social media.”
„Servicii ca acestea vor diminua anxietatea, durerea si suferința prin care unii dintre adolescenți trec dar reduce și nevoia lor de terapie, pe viitor.
Două comisii parlamentare au criticat rapoartele guvernamentale pe care se bazează programul, pentru că se concentrează asupra rezolvării problemelor emoționale, mai degrabă decât preveniția lor. Într-un raport publicat în luna mai, Comitetul pentru educație, sănătate și asistență socială a scris: „Strategia guvernului este lipsita de ambitie și nu va oferi niciun ajutor majorității copiilor care au nevoie disperată de el”, sporind în același timp volumul de muncă al cadrelor didactice.” (n.n predictibil, nu?)
„Rolul prevenirii pare sa fie o piesă lipsă în construirea unui suport mai bun pentru copii și tineri, în special în primii ani”, au scris comisiile. Ei au descoperit că rețelele de socializare și sistemul de examene competitiv din școli pot avea efecte deosebit de negative asupra sănătății mentale a tinerilor.
Dar Dr. Jessica Deighton, profesor asociat în domeniul sănătății mentale a copilului și a bunăstării, la University College London, care conduce studiile guvernamentale, a declarat că noua inițiativă are rolul de a oferi mai mult decât o „soluție rapidă”.
„Există tendința de a crede că soluția este intervenția pentru sănătatea mentală”, a declarat ea luni. „Vom încerca să reducem stigmatizarea față de problemele de sănătate mentală, transformând mediul școlar într-unul educat în domeniul sănătății mintale”.
Ea a spus că programul include mai multe tactici, inclusiv formarea cadrelor didactice pentru a organiza exerciții de roluri, predarea practicilor de relaxare și invitarea profesioniștilor pentru discuții în grup.”
Nu este vorba doar de a ii face să se simtă mai bine pe termen scurt”, a spus dr. Deighton, „ci să ii pregatească pentru mai târziu în viață”.