Tăcerea nu este un lucru asociat de obicei cu școala gimnazială, dar, de două ori pe zi, pe holurile VISITACION Valley School din San Francisco se așterne liniștea în momentul în care elevii claselor a șasea, a șaptea și a opta meditează timp de cincisprezece minute.
Administratorii școlilor au declarat NBC News că violența în afara școlii, care se află într-unul din cele mai sărace cartiere din San Francisco, se manifesta adesea și în școală și afecta comportamentul elevilor.
„Copiii văd arme zi cu zi”, a declarat directorul școlii atletic, Barry O’Driscoll, adăugând că: „aici se întâmpla să se iște bătăi chiar și de trei până la cinci ori pe săptămână.”
Având în vedere situația obișnuită din școlile tipice care sunt într-o permanentă stare de haos, O’Driscoll a fost sceptic când San Francisco Public School District a intrat în parteneriat cu Centrul pentru Wellness and Achievement in Education pentru a introduce un program de meditație numit „de liniște” la patru dintre școlile sale, inclusiv cea din VISITACION Valley.
„Am crezut că acest lucru este mai degrabă ceva hippy, care nu a funcționat în anii ’70, deci nu avea cum să se schimbe între timp”, a spus O’Driscoll. Dar și-a schimbat tonul atunci când pe o perioadă de patru ani, suspendările pe motive de indisciplină au scăzut cu 79 la sută și frecvența și performanța academică au crescut considerabil.
La câteva blocuri distanță, la liceul Burton s-au înregistrat aceleași rezultate. „La început am avut o atitudine de genul „În nici un caz nu am de gând să fur timp prețios de la instruirea pentru limba engleză sau pentru matematică ca să medităm,” a spus directorul liceului, Bill Kappenhagen.
În schimb, el a decis să extindă programul zilnic al școlii cu 30 de minute pentru a permite un moment de meditație, care a condus în final la obținerea unei performanțe academice mai bune și o scădere de 75 la sută a penalizărilor față de elevi. Elevii spun că sunt mai conștienți de acțiunile lor, mai calmi și mai puțin furioși.
În timp ce Kappenhagen recunoaște că „nu există nici o baghetă magică în educație, la fel ca și în viață,” meditația s-a dovedit a fi procesul care pune accentul și stimulează un sentiment de calm, nu doar în timpul acesteia, dar și pentru restul zilei, susține un studiu științific al Clinicii Mayo.
Kappenhagen spune că știe că nu poate schimba mediul în care elevii trăiesc atunci când nu sunt la școală, dar e bucuros că a descoperit o modalitate de a „ajuta-i pe aceștia să găsească modalități de a face față violenței, traumelor și stresului vieții de zi cu zi.”
Sursa: NBC News