În timpul practicii Bi Gu practicantul poate experimenta trei stări:
1. Xu Ling (虚灵) – când Ling nu se află în interiorul corpului ci în afara acestuia, apărând și dispărând din fața ochilor.
Taoiștii și budiștii au dezvoltat diverse metode de abordare a acestui aspect, etapele metodelor fiind diferite.
- Budiștii încearcă să stabilizeze corpul mai întâi, înainte de a permite Xu Ling-ului să apară.
- Taoiștii se concentrează pe deschiderea Tian Mu Xue (天目穴) spre a permite Xu Ling-ului să apară mai întâi pe acest „traseu”.
Xu Ling are propria mișcare și nu poate fi stabilizat ușor. În diagrama clasică a căii spirituale (修真图) este descris ca o maimuță și un cal. De exemplu, în timpul practicii An Shen Zu Qiao (安神祖窍), de cele mai multe ori, apariția luminii este imprevizibilă. Vine și pleacă fără controlul conștient al practicantului.
În acest mod, Xu Ling se arată pe sine. Când Xu Ling apare, Ling Shen este, de asemenea, prezent (de exemplu Ling este în față și Shen este în spate). Dar, pentru a folosi Shen în scopul de captare / stabilizare a Ling, Ling trebuie să fie clar și Shen trebuie să fie total clar în ceea ce privește modul de atragere, în ce direcție și poziție să fie „agățat”, cum să se selecteze și să se ajusteze în poziția ideală.
- Ling Shen (灵神) – este ca un copil ce plânge și aleargă dezorientat, dar există metode de a rechema Shen Ling.
- Ling Ming (灵明) – înseamnă că Ling este în față, urmat de Shen.
Această stare este dobândită cu ajutorul Soarelui și Lunii. Omul modern poate spune că asta este o superstiție, dar nu-și dă seama că face același lucru când face plajă.
Multe persoane simt că le este foame în prima zi de Bi Gu, dar în a doua zi se simt mult mai bine. Deși nu mai sunt emoții, mai există ceva mișcare și practicantul nu poate opri și controla conștient această mișcare. Această este o altă modalitate în care se mișcă Xu Ling.
După câteva zile de post corpul va fi gol, și practicantul va experimenta niște mișcări, dar nu va putea să se împotrivească. Va încerca să le controleze dar va eșua – acesta este un semn că Xu Ling apare din nou, dar Xu Ling este împrăștiat peste tot corpul și nu este concentrat încă într-o zonă, sau într-un punct. Shen-ul din corp este în conflict cu Xu Ling și îl împinge pe practicant să mănânce de îndată ce vede mâncare. Cei mai mulți oameni nu sunt capabili să treacă prin această stare de a vedea Xu Ling (adică vor opri postul).
==========================
Curs Săptămânal
Qi Gong și Meditație
în fiecare joi, 18:00
==========================
Perioada de post de 21 zile este împărțită în 3 etape.
Primele 7 zile se menține tăcerea și se oprește ingerarea hranei și fluidelor. Practicanților nu li se permite să aibă contact direct al privirilor cu nimeni, astfel încât trebuie să plece capul când merg. Asta deoarece gurile rostesc cele mai multe lucruri ce se află în inimă. Astfel, ideea este disciplinarea gurii, ceea ce include și a nu mânca nimic (separarea de Shi Shen duce la reapariția lui Xu Ling). Corpul poate fi slăbit fizic, dar încă se poate mișca liber și conștient. Dacă practicantul poate percepe mișcări ușoare în timpul somnului, atunci este un semn bun.
Unul dintre avantajele cheie ale Bi Gu este curățirea a ceea ce este slăbit (sau bolnav) și nu este benefic în corpul omului, rămânând astfel cele mai bune (sănătoase) celule. Daoiștii vorbesc de cele 3 cadavre și cei 9 paraziți care sunt o amenințare constantă pentru corp.
Cadavrul superior afectează facultățile mentale și Shen Qi;
cel mijlociu afectează rezultatele reîncarnării sau genetica;
cel inferior produce tot felul de boli și afecțiuni care împiedică longevitatea.
Cei mai mulți oameni, dacă nu toți, au folosit cele mai bune resurse și aspecte ale lor, fără nici o considerare pentru generațiile viitoare. Nu ne referim la atributele fizice, sau la starea corpului fizic, ci la calitatea lumii interne. Energia reîncarnării este concentrată în spațiul mijlociu (cavitatea toracică sau Zhong Tian) și omul nu este capabil să curețe această energie. Și, deoarece inima fizică există în interiorul acestui spațiu, cadavrul mijlociu prinde rădăcini și apare.
Potențial, Bi Gu poate provoca rău, chiar moartea, sau degenerarea fizică și pierderea continuă în greutate. Ca o îndrumare generală, nu ar trebui să existe o pierdere în greutate pe o perioadă de 10 zile de post. În anumite cazuri, se câștigă în greutate. Ar trebui să se îmbunătățească culoarea generală, circulația și înfățișarea practicantului.
Postul se întrerupe la momentul de apogeu al acestei creșteri a energiei și se începe consumarea hranei. Se întâmplă asta când puterile de regenerare ale corpului sunt la maxim. După ce se consumă hrană și se face din nou practică, vor apare diferențe semnificative în rezultate, mai ales în exercițiul Tian Mu Xue (天目穴).
În timpul Bi Gu, cei mai mulți practicanți doresc să mănânce hrană obișnuită, la fel ca vegetarienii care poftesc la hrană non-vegetariană. Dar, datorită faptului că practicanții sunt conștienți de scopul mai înalt sau de rezultatele benefice obținute în urma practicii, aceștia persistă și perseverează în practica aceasta.
==========================
Curs Săptămânal
Qi Gong și Meditație
în fiecare joi, 18:00
==========================
Nu este recomandat să deveniți vegetarieni peste noapte, ci să se procedeze treptat. Cei ce consumă carne frecvent au mai mult mucus și flegmă. Când se practică „Vederea cu raze X” și „Uniunea Soarelui și Lunii” este necesară oprirea fumatului, a consumului băuturilor alcoolice, a ceaiului și consumului de carne.
Există multe tipuri de vegetarianism și multe teorii: dintre plante, florile sunt cele mai bune, rădăcinile, tulpinile, frunzele; grânele; boabele; fructele; microorganismele – cele mai multe având natură Yin.
Citește și:
Ce este și cum se realizează asceza și postul daoist (Bi Gu – 辟谷)? (I)
Ce este și cum se realizează asceza și postul daoist (Bi Gu – 辟谷)? (II)
Ce este și cum se realizează asceza și postul daoist (Bi Gu – 辟谷)? (III)
Ce este și cum se realizează asceza și postul daoist (Bi Gu – 辟谷)? (IV)
Ce este și cum se realizează asceza și postul daoist (Bi Gu – 辟谷)? (V)