≡ Menu
linii interne

Există şase linii principale destinate lucrului prin meditație internă în corpul uman.

Linia verticală, care pornește din vârful capului și ajunge până în regiunea organelor genitale, a fost denumită de Maestrul Chongyang „linia de separare”. Când persoanele ce efectuează tehnici specifice de alchimie internă fără îndrumarea unui învățător specializat produc cu uşurinţă dereglări, iar acest lucru se reflectă în această linie; când ei se enervează, se agită şi devin diabolici, şi acest lucru se reflectă aici.

Linia care pleacă din „punctul unde toate se întâlnesc”, adică din vârful capului și ajunge la perineu se numeşte „linia reflecţiei”. Când începi cultivarea acesteia, se găseşte în faţa coloanei vertebrale; apoi, treptat, se modifică ajungând chiar în coloana vertebrală.

Linia reflecţiei se mai numea „vasul central” în vremurile străvechi. Practicanţii efectuau vizionarea interioară prin intermediul ei. Uneori este ascunsă, alteori este manifestă; pentru oamenii a căror putere internă este pură şi profundă, este manifestă când o folosesc şi este ascunsă când nu o folosesc.

Există, în plus, două vase pe fiecare parte a coloanei vertebrale, cunoscute sub denumirea de vasul drept şi vasul stâng.

Linia orizontală prin cele trei puncte cunoscute drept „cerul”, „ochiul” şi „deschiderea” se găseşte în cap; este, de asemenea, numită „linia esenţei”. Deschiderea ochiului către cer a fost iniţial numită inima cerului, şi se mai numeşte şi „tulpina” cerului. La nou născuţi există o încreţitură între sprâncene; mai târziu, când mai cresc, rămâne doar o singură gaură. Aceasta este diferită de la un individ la altul; unele sunt lungi, altele scurte. Numele corect al deschiderii ochiului ceresc este de fapt deschiderea ochiului către cer. „Deschiderea” se află în faţă, „ochiul” se găseşte în mijloc, iar „cerul” se află în spate. „Deschiderea” poate fi tratată prin acupunctură, „cerul” poate reflecta, iar „ochiul” este camera nirvana. Sfârşitul liniei esenţei este „trecătoarea pernei de jad”, în spatele capului.

Linia care începe din plexul solar și ajunge către mijlocul coloanei vertebrale este numită „linia puterii” sau „linia forţei”.

Linia ce se întinde din centrul zonei ombilicale este numită „linia conservării vieţii”. În stânga şi dreapta sa se găsesc rinichii; este regiunea „porţii vieţii” sau „uşii destinului”.

La 1,2-1,5 inci (aproximativ 3 – 3,8 cm) dedesubtul ombilicului, mergând pe interior către coccis, există o altă linie, folosită în practicarea cultivării; este numită „linia cultivării vieţii”.

În fiecare loc în care se întretaie linia esenţei, linia forţei şi linia cultivării vieţii se găseşte un câmp de elixir. Acestea sunt câmpurile de elixir superior, median şi inferior. Cele trei linii trec prin câmpurile de elixir, şi sunt orientate către cele trei trecători. În cultivarea rafinării, cele trei linii sunt trasate; când energia se află în mişcare, ea trece cu uşurinţă prin cele trei trecători.

Printre aceste linii, cele două linii verticale sunt linii strălucitoare vizibile prin vedere interioară, pe când cele patru linii orizontale sunt ascunse şi totuşi există, ca rute. În afara lor, există două linii în spaţiu, la marginea universului exterior.

La nivelul „persoanelor, lucrurilor şi evenimentelor” oamenii au o trecătoare superioară tainică, o trecătoare centrală tainică şi o trecătoare inferioară tainică. Trecătoarea superioară tainică este deschiderea ochiului către cer, numită şi deschiderea ancestrală; acesta este punctul prin care spiritul şi energia trec, intrând şi ieşind. Cei cinci venerabili străbuni ai taoismului nordic o numesc Deschiderea Stelei Nordului.

Întrucât această deschidere se găseşte între cei doi ochi şi cele două sprâncene, în vremurile străvechi ea era reprezentată prin trei puncte, care însemnau soarele, luna şi Steaua Nordului. Străbunul Lu (Lu Dongbin, n.ed.) a lucrat cu cei trei mii de discipoli ai săi – din care opt sute au murit în decursul acestui proces – exact acest punct, deschiderea ochiului către cer.

Străbunul Lu spunea: „Deschiderea ochiului către cer este misterul misterelor, deschiderea deschiderilor, modul de a uni interiorul cu exteriorul. Înţeleptul o deschide, nesăbuitul o închide. Cei ce o deschid trăiesc mult; cei ce o închid sunt distruşi în scurt timp.” El mai spunea: „A menţine sinceritatea este o activitate subtilă; există o minune a minunilor şi mai subtilă, care are loc atunci când toate activităţile reflexive sunt lăsate de-o parte.”

Când rafinarea ajunge la nivelul „cerului, pământului şi umanităţii” există trecători misterioase peste tot. Când cineva ajunge la nivelul şi mai înalt al „universului, timpului şi spaţiului”, deschiderea ochiului către cer nu se mai află înăuntrul corpului şi nu se află nici în afara corpului; ea se deschide spontan atunci când este utilizată. Străbunul Lu spunea: „Orice vezi nu este acela. Când doreşti ceea ce nu reprezintă ceva, atunci există o deschidere permanentă. Dar metoda practică constă în două cuvinte «menţinerea sincerităţii».”

Deschiderea ochiului către cer este drumul prin care lumina spiritului intră şi iese. Când oamenii au în mod inconştient halucinaţii, imagini şi intuiţii, sau când ei îşi construiesc în mod conştient imagini mentale specifice, ei pot veni cu întrebarea dacă asemenea imagini stranii şi de neînţeles din creier pot fi stabilizate în vreun fel, pentru a le controla. Daoiştii au urmat această linie de gândire în investigaţiile şi practicile lor. Prin cultivare, ei preiau controlul ratei de apariţie a acestor imagini în creier, apoi le proiectează în afara creierului pentru a le observa în mod clar, în final retrăgându-le. Drumul acestei proiecţii şi retrageri reprezintă deschiderea către ochiul spre cer.

Metoda antrenării pentru deschiderea către ochiul spre cer mai este numită şi „desenarea liniei esenţei”. Modul în care se efectuează acest lucru este următorul: după liniștirea minţii, şederea în linişte, aranjarea corpului şi armonizarea respiraţiei, se ridică capul şi se priveşte înainte, aducând încet viziunea îndepărtată prin intermediul luminii spiritului, aducând-l în „deschidere”, apoi mai adânc în „ochi”, apoi şi mai adânc în „cer”. Apoi se foloseşte lumina spiritului pentru a-l trimite repede înapoi, proiectându-l cât mai departe posibil, trimiţând-ul chiar către linia orizontului. Acest lucru se repetă de două ori; apoi, în final, lumina este colectată în locul „cerului”. „Cerul” mai este numit şi „oglinda temporalului”şi este o suprafaţă reflectivă; lumina spiritului este reflectată din acest loc.

***

Fragment din cartea „Opening the Dragon Gate: The Making of a Modern Taoist Wizard”, Thomas Cleary.

Metodele de cultivare daoistă a energiilor interne specifice corpului uman pot fi învățate în cadrul seminariilor de Alchimie Internă Neidan, organizate de catre Daoism.RO (asociatia Romana pentru Studii Daoiste).

 

{ 0 comments }

moby„Compun muzică foarte, foarte relaxantă pentru a o asculta când practic yoga, când vreau să adorm, când meditez sau când sufăr de anxietate”.

Moby a distribuit recent o colecție de înregistrări ambientale, pe care le-a pus la dispoziția publicului pentru descărcare gratuită.
Prin intermediul site-ului său, Moby a descris colecția de muzică: „în ultimii doi ani am compus muzică extrem de relaxantă pentru a o asculta când practic yoga, când doresc un somn liniștit, când vreau să meditez sau am atacuri de panică. Astfel, am pregătit 4 ore de muzică și am decis să o ofer gratis”.

==========================

Curs Săptămânal
Qi Gong și Meditație
în fiecare joi, 18:00

ÎNSCRIE-TE AICI

==========================

Nu ar trebui să fie o surpriză faptul că Moby a produs o colecție de muzică de genul acesta. Artistul este cunoscut pentru abordarea sa holistică asupra vieții, implicarea în deschiderea unui restaurant vegetarian în Los Angeles, pentru faptul că practica meditatia, este un yoghin fervent și pentru aptitudinile sale de muzician talentat.

El a continuat descrierea albumului: „este într-adevăr liniștit: fără tobe, nici o voce, doar acordurile calme ale unor corzi de chitară, sunete pentru dormit și yoga. Rog pe toți doritorii să distribuie linkul sau albumul, care nu este protejat de drepturi de editare”.

Descărcați aici sau ascultați aici:

Sursa: MagneticMag
botez

{ 0 comments }

Copacii și pădurile au un loc special în inimile noastre. Nu numai că pot consuma CO2 viciat și emit oxigen sănătos pentru respirat, dar simpla lor prezență poate calma nervii.

Din acest motiv, copacii au avut parte de mai multă atenție științifică decât de obicei în ultimul timp, punând la cale un nou studiu care să răspundă unei întrebări la care probabil nu v-ați gândit vreodată: pot copacii dormi?

Da, pentru prima dată, o echipa internațională de cercetători din Austria, Finlanda și Ungaria au analizat modul în care arborii se transformă peste noapte, folosind scanuri cu laser extrem de precise. Rezultatele sugerează că arborii își deplasează noaptea crengile ușor și apoi revin dimineața la poziția inițială, dar este acesta un somn în adevăratul sens?

În primul rând, să vorbim despre ce a făcut echipa pentru a obține rezultatele din studiu. Potrivit lui Patrick J. Kiger de la Discovery News, doi copaci, unul în Finlanda și unul din Austria, au fost observați cu ajutorul scanerelor foarte detaliate cu laser care au înregistrat un nor de peste un milion de puncte de date pentru fiecare copac.

Aceste scanere cu laser, practic, au permis echipei să urmărească modul în care copacii s-au mișcat de-a lungul timpului, chiar dacă această mișcare a fost ușoară.

Când totul a fost pus la punct, echipa a constatat că arborii își coborau crengile cu aproximativ 10 cm (3,93 inch), peste noapte, iar cel mai jos punct al „somnului” era atins chiar înainte de zori. Apoi, dimineața, copacii își îndreptau treptat crengile înapoi, în sus.

„Rezultatele noastre arată că întreg arborele își coboară crengile în timpul nopții, iar mișcarea poate fi văzută ca o schimbare a poziției în frunze și ramuri”, a declarat Eetu Puttonen de la Institutul de Cercetare Geospațială finlandez. „Modificările nu sunt prea mari, numai până la 10 cm, pentru arbori, cu o înălțime de aproximativ 5 metri, dar acestea au fost sistematice și bine măsurate prin acuratețea instrumentelor noastre”.

N.ed: Poate aceasta este una dintre explicațiile pentru care în Neidan există anumiți timpi de practică cu copacii, Ping Heng Gong.

Sursa: ScienceAlert

{ 0 comments }

pericard triplu incalzitorMeridianul „Trei focare” este compus din trei părţi: superioară, mijlocie şi inferioară. Partea superioară funcţionează ca un distribuitor al esenţei inimii şi plâmânilor. Zona de mijloc este cea la nivelul căreia stomacul splina realizează digestia şi hrana organismului. Partea inferioară reprezintă un canal de drenaj, prin care rinichii şi vezica urinară elimină reziduurile.

Pericardul este perechea meridianului „Trei focare”. Acesta reprezintă partea internă a cuplului de organe, iar meridianul „Trei focare” reprezintă partea exterioară.

Pericardul este numit Xin Bao Luo în chineză. Structural este o membrană care înconjoară inima și fiziologic protejează acest organ. Atunci când factorii patogeni exogeni atacă inima, pericardul este primul afectat. Lingshu notează: „De aceea, factorii patogeni care intenționează să atace inima trebuie să atace primul pericardul”. Clinic, simptomele de invazie patogenă a pericardului sunt aceleași ca și în cazul în care inima era bolnavă. În cazul în care căldura patogenă atacă inima, simptomele sunt pierderea conștienței, delir, etc. Dacă flegma patogenă cauzează confuzie mentală, pierderea conștienței sau tulburări psihice, afecțiunea este cunoscută sub numele de „flegma patogenă obstrucționează orificiul inimii”.

RELAȚIA dintre pericard și MINISTRUL FOCULUUI (Xiang Huo) este Focul din Poarta Vieții (Ming Men). Acest Foc este esențial pentru funcționarea sănătoasă a organismului. Cu toate că mulți medici, cum ar fi Zhu Zhen Heng (1281-1358) au identificat „Ministrul focului” cu focul Ming Men (și, prin urmare, Rinichii), alții, cum ar fi Zhang Jie Bin (1563-1640), au identificat „Ministrul focului” cu organe interne ca rinichii, ficatul, triplu încălzitorul, vezica biliară și pericardul. De fapt, ministrul focului se spune că merge în sus la ficat, vezică biliară și pericard (în acest sens este comparat cu „Dragonul de Foc ce zboară spre vârful unui munte înalt”) și în jos, către Rinichi (mișcare care este comparată cu „scufundarea Dragonului de Foc în adâncurile mării”).

În patologie, acest lucru are o relevanță mai mare deoarece atunci când Ministrul Foculiui este afectat de agenți patologici (conduși de stresul emoțional) rachete de semnalizare urcă în sus pentru a hărțui pericardul ceea ce provoacă neliniște mentală, agitație, anxietate și insomnie.

Sursa: CulturalChina

***
Medicină chineză: Teoria organelor Zang-Fu – Rinichii și vezica urinară
Medicină chineză: Teoria organelor Zang-Fu – Splina și Stomacul
Medicină chineză: Teoria organelor Zang-Fu – Ficatul
Medicină chineză: Teoria organelor Zang-Fu – Inima
Medicină chineză: Teoria organelor Zang-Fu – Plămânii și Intestinul Gros
Medicină chineză: Teoria organelor Zang-Fu – Pericardul și Meridianul „Trei focare”

{ 5 comments }

Odată cu înmulțirea minunilor medicinei moderne din ziua de azi, ideea de a ajunge la cifre triple de vârstă nu este chiar atât de nerealistă, dar dacă ajungeți la acel număr, cum vă așteptați să fie viața la acel moment? Veți avea oare energia de a vă bucura de anii rămași de viață, sau veți fi prea obosiți ca să mai faceți efortul de a țipa până și la copiii care calcă iarba de pe peluza personală?

La prima vedere, Xiao Yuankai, un bătrân care arată de 70 de ani, dar are de fapt 104 (!!), poate să se bucure de viață ca și cum ar fi tânăr. Originar din provincia Guizhou, Xiao locuiește cu copiii și nepoții săi și nu are nevoie de nimeni care să aibă grijă de el. Încă activ și sănătos, Xiao își lucrează propria plantație și vinde frunzele de ceai culese manual, pe piața locală, conform agențiilor de știri chineze.

Poate că Xiao ar putea crea un club exclusivist pentru persoane cu vârste ce ating cifre compuse din trei numere, în care toți cei ce intră să împărtășească amintiri, să stea de vorbă despre ce vor să facă mai departe și să fie invidioși pentru aspectul tineresc al lui Xiao. Ar putea invita un cuplu cunoscut de centenari chinezi din Yuzhou, o artistă în vârstă de 100 de ani din Shaanxi sau chiar pe tatăl pinyin-ului, Zhou Youguang?

Sursa: Shanghaiist

{ 0 comments }
crispr

Modificarea anumitor secvențe ale genelor (CRISPR – Clustered regularly-interspaced short palindromic repeats) permite oamenilor de știință să modifice ADN-ul și să garanteze că trăsăturilor rezultate prin editare genetică sunt moștenite de generațiile viitoare, deschizând posibilitatea de a modifica specii întregi pentru totdeauna.

Editarea genetică are, de asemenea, unele limitări. Așadar, în primul rând, funcționează numai la speciile cu potențial de reproducere sexuală. Astfel că, slavă Domnului, tehnologia nu poate fi folosită pentru a modifica genetic viruși sau bacterii. De asemenea, trăsătura se extinde doar la fiecare generație succesivă. Așa că eliminarea sau schimbarea populației este aplicabilă numai dacă acea specie are un ciclu reproductiv rapid, cum este cazul insectelor sau vertebratelor mici, ca șoarecii, sau poate, peștii. La elefanți sau oameni, ar dura secole pentru ca o trăsătură să se răspândească pe scară largă suficient pentru a conta.

Mai mult decât oricând, tehnologia a dus la numeroase întrebări delicate și interesante, în același timp: Cum va afecta această putere nou dobândită, omenirea? Ce vom folosi pentru a schimba? Suntem zei acum?

Aceste întrebări și efectele aplicării acestei tehnologii cu potențial deosebit sunt analizate de jurnalista Jennifer Kahn din perspectiva unui proiect inedit: dezvoltarea de țânțari rezistenți la boli care ar putea elimina definitiv virusurile ce provoacă malarie și Zika.

 

Sursa: TED
{ 0 comments }